dag 61; wo 30 juni; (7) House of Flowers - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Henk Bentum - WaarBenJij.nu dag 61; wo 30 juni; (7) House of Flowers - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Henk Bentum - WaarBenJij.nu

dag 61; wo 30 juni; (7) House of Flowers

Door: henkfietstnaarjeruzalem

Blijf op de hoogte en volg Henk

30 Juni 2010 | Cyprus, Nicosia

Toen ik om kwart voor zes op stond en door het raampje van mijn hut naar de zee keek, kwam juist de zon boven de horizon in een wolkenloze lucht, het begin van opnieuw een zeer warme dag.

Om zes uur voer mijn cruiseschip, de "Salamis Filoxenia" de haven van Limassol op Cyprus binnen. Na het ontbijt volgde om zeven uur de ontscheping en om half acht zat ik in het intercity busje op weg naar Nicosia. Rond negen uur volgde het weerzien van Yme en Eleni.

Yme verwelkomde mij met de mededeling dat ik zuinig moest doen met water want er kwam al 2 dagen geen water meer uit de kraan omdat er ergens in de wijk reparaties aan het waterleidingnet werden uitgevoerd. Water is een schaars goed op Cyprus en in het verleden waren er periodes dat het water werd gerantsoeneerd. Alleen bepaalde dagen in de week stroomde toen water uit de kraan. Om dit soort situaties op te vangen heeft Yme (en hij niet alleen) een watertank op het dak staan waarin van 3000 liter kan, zodat enige overbrugging wel mogelijk is maar het moet niet te lang duren. Tegen de avond kwam er weer water maar omdat alle watertanks werden bijgevuld, was er nauwelijks druk.

De dag heb ik verder gebruikt om mijn weblog bij te werken en foto's te plaatsen, o.a. van de eerste dagen van mijn fietstocht.

Tegen de avond, toen de ergste hitte voorbij was, hebben Yme en ik nog een wandeling gemaakt door het oude centrum van Nicosia. De belangrijkste winkelstraat, de Ledrastreet, is een levendige straat. In de zijstraatjes staan veel winkels leeg. Er staan veel karakteristieke panden te vervallen. We liepen langs een oude moskee en een terrein met opgravingen. Bij McDonald aten we frambozenijs. We liepen een rondje bij het paleis van de aartsbisschop en luisterden naar het sonore liturgischegezang van een groepje priesters.

Later op de avond heb ik mijn speciaal aangeschafte roltas vogestopt met mijn resterende bagage want morgenochtend om half zes loopt mijn telefoon af in verband met mijn vertrek naar Schiphol. Ik tel de uren af.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 174036

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 03 Juli 2010

naar de heilige stad

Landen bezocht: