dag 62; do 1 juli; naar Bussum; - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Henk Bentum - WaarBenJij.nu dag 62; do 1 juli; naar Bussum; - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Henk Bentum - WaarBenJij.nu

dag 62; do 1 juli; naar Bussum;

Door: henkfietstnaarjeruzalem

Blijf op de hoogte en volg Henk

01 Juli 2010 | Nederland, Bussum

Vandaag ben ik in 4 1/2 uur teruggevlogen met Cyprus Airways naar Nederland. Ik had er 52 dagen overgedaan om op Cyprus te komen.

Om half zes opgestaan, gedouched (er was weer druk op de waterleiding) en ontbeten (Eleni had al voor een heerlijk ontbijt gezorgd).
Om half zeven afscheid genomen van Eleni en samen met Yme vertrokken naar het vliegveld in Larnaka, een klein uur rijden.
Om half acht komt ook mijn fiets aan op het vliegveld, gebracht een bestelwagen van het bedrijf van Andreas.

Zelf had ik al een elektronisch ticket, maar mijn fiets kreeg een afzonderlijke behandeling. Bij de balie van Cyprus Airways moest ik een ticket voor de fiets kopen. Kosten: 34 euro. Viel mij bijzonder mee, ook omdat ik de doos waarin de fiets was verpakt nog volgestouwd had met mijn helm, slaapzak, slaapmat en en volle fietstas met o.a. mijn gasbrander (die ik geloof ik 4x gebruikt heb).

Terug bij de incheckbalie dreigde ik, met fiets en al, nog even achter een rij wachtenden van zeker 50 personen gestuurd te worden, maar door het ingrijpen van Yme, die zich even zeer boos maakte, kon ik direct inchecken. De fiets ging zonder problemen door een aparte scanner voor grote voorwerpen.

Nog een kop koffie gedronken met Yme, afscheid genomen en tot ziens gewenst want half augustus komt hij met Eleni een paar weken in Bussum logeren.

Om de tijd door te brengen en om in het vliegtuig te lezen, kocht ik in de boekenwinkel de pocket "the first apostel" (een thriller, de titel vond ik wel passend bij mijn reis) en om half tien vertrok het vliegtuig richting Amsterdam

Precies op tijd, om 1 uur, -in mijn thriller was ik toen op blz 276- kwam het toestel op Schiphol aan. De fiets kwam op dezelfde bagageband als mijn roltas. Door de doos van de fiets rechtop te zetten op het bagagekarretje, een suggestie van een douaneman, kon ik precies door de uitgang.

Reina en Foke stonden me op te wachten met een ballon met "welkom thuis". Het weerzien was hartelijk.

Vervolgens hebben we met de kar met de rechtopstaande doos nog een paar honderd afgelegd naar de parkeergarage. Het was voorzichtig manouvreren maar het lukte. Door de achterbank half neer te klappen paste de doos precies in de auto.

Het was warm in Nederland -weinig verschil met Cyprus-, maar ik was wel wat gewend.

In "huize Zonkruid" in Bussum was heerlijk koel. Het gaf een prettig en voldaan gevoel om weer in de vertrouwde omgeving te zijn.

De komende dagen ga ik mijn weblog afsluiten. Ik ga er nog de foto's opzetten van de eerste weken, schrijf mijn epiloog en ga over tot de orde van de dag.

  • 02 Juli 2010 - 11:24

    Frans.middelhoff@het:

    Henk ik heb je in Gyor ontmoet samen met Piet en Sjef. Vandaag jouw verslagen met bewondering gelezen vooral ook je ervaringen in Turkije want wat wil het geval. 21 juni de dag dat je naar Cyprus voer heb ik onderaan jouw hotel in Alanya op het terras koffie gedronken en daar de middag doorgebracht. Wij hadden elkaar kunnen treffen.
    Nogmaals met respect voor je prestatie.

    gr Frans Middelhoff Sneek

  • 02 Juli 2010 - 12:14

    Ed Volbeda:

    Henk,

    Welkom thuis. Fijn dat je er weer veilig bij bent.
    Bedankt voor de leerzame en interessante reisverslagen.

    Goed weekend.

    Ed Volbeda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 175205

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 03 Juli 2010

naar de heilige stad

Landen bezocht: