dag 5; wo 5 mei; Mainz; 109 km - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Henk Bentum - WaarBenJij.nu dag 5; wo 5 mei; Mainz; 109 km - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Henk Bentum - WaarBenJij.nu

dag 5; wo 5 mei; Mainz; 109 km

Door: henkfietstnaarjeruzalem

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 Mei 2010 | Duitsland, Mainz

Precies om 07.00 uur verscheen de zon boven de heuvelrand aan de overzijde van de Rijn en warmde mijn tentje lekker op. De lucht was helder blauw, eindelijk na 4 dagen.

Ik had die nacht alsmaar gedroomd over lange goederentreinen die je in de verte hoorde aankomen, waarvan het geluid langzaam aanzwol tot het leek of ze met veel geraas rechtstreeks je tent in kwamen denderen. Het was overigens geen droom want door het smalle Rijndal rijden s'nachts veel goederentreinen.

Toen ik weg wilde fietsen miste ik mijn mooie nieuwe AGU fietshandschoentjes. Zouden die Turken van het internetcafe de vorige avond dan toch.... Maar dat kon niet want ik had ze niet meegenomen. Waarschijnlijk ergens blijven liggen. Ik had het kunnn weten want op weg naar Santiago was ik ze ook al binnen een week kwijt.

De route liep vandaag door een bijzonder mooi stukje Rijndal. Links en
rechts heuvels met wijngaarden en kastelen en ruines; door plaatsen als Boppard (met Romeinse ruines, Lieuwe nu weet ik ook hoe het met de oorspronkelijke en de latere Limeslinie zit), door St.Goar met de Loreley (vorig jaar al uitvoerig beschreven), door Bacharach (met z'n oude vakwerkhuizen), door Trechtinghausen (waar ik Ben uit Londen sprak, zie ook verder op), door Bingen (waar de Nahe in de Rijn stroomt), door het Fulder Aue natuurgebied (waar ik een vos zag),
en tenslotte Mainz met zijn fraaie kathedraal.

Het lucht was gaan betrekken maar ik zocht toch maar de camping "Maaraue", gelegen aan de Rijn met fraai uizicht op de stad Mainz op.

Na een uurtje kwam ook Ben aanfietsen. Hij is op wereldreis op de fiets, is 2 weken geleden gestart in Londen, is van plan een jaar weg te blijven en zal ongeveer dezelfde route reizen als ik. Alleen is hij van plan iets sneller te gaan (150 km per dag of zo).

Morgen is het de bedoeling de Rijn te verlaten en verder langs de Main te fietsen, richting zuid~oost.

Yme overigens nog bedankt voor je plan B. We houden het toch wel geheim he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 174261

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 03 Juli 2010

naar de heilige stad

Landen bezocht: