dag 6; do 6 mei; Frankfurt am Main; 41 km - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Henk Bentum - WaarBenJij.nu dag 6; do 6 mei; Frankfurt am Main; 41 km - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Henk Bentum - WaarBenJij.nu

dag 6; do 6 mei; Frankfurt am Main; 41 km

Door: henkfietstnaarjeruzalem

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 Mei 2010 | Duitsland, Frankfurt am Main

Gisteravond rond negen uur begon het te regenen. En naar mijn gevoel hield het niet op tot vanmorgen negen uur. Toen ben ik opgestaan. De tent had zich goed gehouden. Hier en daar een klein druppeltje aan de binnenkant maar dat mocht geen naam hebben. En koud heb ik het ook niet gehad want ik heb een goede slaapzak.

De hele ochtend bleef het miezeren. Toen ik mijn fiets pakte om in de stad te gaan ontbijten, bleek zowaar mijn voorband plat te staan. Dat was voor het eerst in ongeveer 6000 kilometer, na Santiago en Rome, een lekke band. Een redelijk gemiddelde dat ik probeer vast te houden. Gelukkig was er een aardige Hollandse mevrouw met een KIP caravan -altijd behulpzame mensen- die mij wel haar afwasteiltje wilde uitlenen om het lek op te sporen. De band was snel geplakt, maar de miezer ging over in regen.

Toch ben ik maar vertrokken. In mijn gidsje had ik gezien dat er in hartje Frankfurt, zelfs aan de Main, een jeugdherberg lag. Voor een droog warm bed had ik wel 40 km fietsen over (een peuleschil eigenlijk).

Ben, de lange-afstandfietser uit London, hield een rustdag en deed de was. Die zal nu nog wel te drogen hangen.

Onderweg regende het behoorlijk. Maar mijn regenponcho en de regenhoezen over de fietstassen (en daarin alles in plastic zakken verpakt) hielden alles nog redelijk droog. Alleen de tent was natuurlijk kletsnat ingepakt maar daar kan die wel tegen.

Van onderweg weet ik me niet veel te herinneren dan dat het veel over natte leempaden over dijkjes langs de Main ging waarvan de ketting van mijn fiets zo vuil werd dat zelfs die krakend begon te protesteren. Morgen maar een druppeltje olie extra!

De jeugdherberg had gelukkig nog een vrije kamer waar ik de natte spullen op de verwarming kon drogen.

Frankfurt am Main is het financiele centrum van Duitsland en al van ver rijzen de symbolen van het bankkapitalisme tot ver in de hemel.Ik heb er ook nog wat ABN AMRO herinneringen liggen o.a. een bezoek aan de Frankfurter Kredit Bank, een dohter van ABN AMRO om enig inzicht te krijgen in de redelijk chaotische administratie (al lang geleden overigens).

Voor ik ging eten, heb ik in de Dom nog een kaarsje gebrand voor iedereen die nog stamt uit de middeleeuwen en de oorlog redeljk schijnt te zijn doorgekomen.

Gegeten heb ik aan de Zeil, de grote winkelpromenade in het centrum. Ik was wel benieuwd hoe het project "Zeil" eruit zou zien. Een nieuwbouwproject van vele honderden miljoenen euro's van Bouwfonds, toen nog dochter van ABN AMRO en omvattende winkels,kantoren en een hotel. Bij de overname van Bouwfonds door Rabo is fors onderhandeld omdat aan de toekomstige rentabiliteit sterk werd getwijfeld. Ik mocht dat destijds netjes in de administrtie van ABN AMRO verwerken.

Overigens zag het project er futuristisch en professioneel uit. De Romeinen konden bouwen, maar hier staat ook iets moois. Een soort moderne kahedraal maar dan voor het winkelend publiek. Er gaat een grote roltrap rechtstreeks naar de nok van het gebouw waar de restaurants zijn en waar je op terrassen onder het enorme glazen dak kunt eten.

Morgen, ijs en weder dienende, verder langs de Main (ik moet wel want de jeugdherberg zit vol).

NB: Dirk, ik zal overmorgen eens opletten of ik er iets van kan merken hoe hier andacht wordt besteed aan het einde van WO 2. Het verslag volgt.
NB: Miep en Reina hebben het in Wales goed naar hun zin heb ik begrepen, want wij hebben dagelijks telefonisch kontakt.

  • 06 Mei 2010 - 21:30

    Alette En Ibo:

    Hoi papa

    Nou, het weer zit je niet mee zeg.
    Hier is het droog, maar koud.

    Hoe zuidelijker je komt hoe beter het wordt !

  • 07 Mei 2010 - 15:01

    Janneke:

    je hent een mooie tijd uitgekozen om hier weg te zijn want alles voor jullie deur ligt nu open voor een verkeersdrempel,wel lekker rustig in de straat!!Fijn dat je zo lekker gaat.de temp. is nog wat laag maar je fietst je wel warm!!!tot mails maar weer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 174295

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 03 Juli 2010

naar de heilige stad

Landen bezocht: