dag 42; vr 11 juni; naar Ayvalik; 3958 km - Reisverslag uit Ayvalık, Turkije van Henk Bentum - WaarBenJij.nu dag 42; vr 11 juni; naar Ayvalik; 3958 km - Reisverslag uit Ayvalık, Turkije van Henk Bentum - WaarBenJij.nu

dag 42; vr 11 juni; naar Ayvalik; 3958 km

Door: henkfietstnaarjeruzalem

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Juni 2010 | Turkije, Ayvalık

De dag begon goed. Met de hotelbus + fiets + bagage vanaf de haven naar boven gereden over de veldkeien en vanaf de heuveltop kon k starten.

De binnenweg van 25 km lang liep langs de zee en al spoedig begon het toeristisch Turkije met zijn beach resorts, hotels, pensons, etc. Eerst zeer bescheiden maar hoe langer hoe luxer. Veel toeristen heb ik echter niet gezien.

Veel nieuwe (en soms weer verlaten) toeristenverblijven waren fraa aangelegd in de olijfgaarden die her veel langs de kust staan.

Ik reed pal oost en toen ik weer op de E78 aankwam kreeg ik de straffe wind fors tegen. Dat was 25 km tegen de wind in en dat was ik niet meer gewend. Geef me dan maar een heuvel, daar ga je ook weer af. Bij de plaats Edremt aangekomen maakte ik bijna een draai van 180 graden (kijk de kaart er maar op na) en had k de wnd gelukkg achter.

Het was overgens de allereerste dag zonder een wolkje in de lucht. S'ochtends gng het nog wel maar s'mddags werd het toch wel erg heet. Ik moet mijn fietsstrategie hierop gaan aanpassen, want even een lunchpauze van drie kwartier en dan weer door, dat lukt met die htte niet.

Ik overnacht n het stadje Ayvalik. Het is een levendig stadje, met veel nauwe straatjes en veel mensen.
Vanut mijn hotelkamer kan ik de zee zien.

Morgen verder naar het zuiden richting Izmir, maar dat zal ik net halen. Maar de raad van Yme ter harte nemen, vroeg opstaan en fetsen n de koelte.

  • 11 Juni 2010 - 18:44

    Reina:

    Lieve Henk
    Zo is de hitte dan toch gekomen. Hopelijk pas je je snel aan in een nieuw ritme.Fijn dat je gezond bent en deze pelgrimsreis kunt voltooien.
    Hier gaat het langzaam vooruit.De medicijnen werken goed en ik hou me gedijst(weet niet of dit goed gespeld is)Nu heb ik even het rijk alleen wat ook wel weer voordelen heeft.Nou lieverd ik groet je en wens je veel geluk op je pad. Reina

  • 11 Juni 2010 - 20:48

    Miep:

    Hallo Henk.

    Wat ben je al ver ( dat vind ik tenminste ) als ik op de kaart kijk. Maar nu wordt het misschien wel zwaarder met hitte en klimmen. Veel sterkte ermee. Heel knap. Leuk die ontmoeting met die voetballer. Ik ontmoette in een gehucht in Marokko eens de vader van een speler van Ajax.Maar die kende ik jammer genoeg ook niet.
    De cultuur zal nu ook wel heel anders zijn, dus leuk en interessant.
    Kan je ook kaarsjes branden in een moskee ? Dat weet ik eigenlijk niet.In iedergeval veel plezier.
    Wat is het jammer dat Reina nu ziek is. Hopelijk knapt ze vlug op.Van deze plaats beterschap en liefs hoor.
    Ik kan jullie samen een tijdje niet volgen, ga morgen naar Terschelling voor het Oeral, maar Henk en Reina het allerbeste toegewenst.Groetjes. Miep


  • 12 Juni 2010 - 17:20

    Hans En Roos:

    Hoi Henk,

    We volgen sinds we weer thuis zijn met belangstelling je mails en ik kan je vertellen dat er wel enigszins jaloerse gedachten bij ons opkomen. We vinden het razend stoer van je dat je de reis zo in je eentje doet. Het was bij ons latent aanwezig om dit eens te gaan doen maar de wens wordt wel steeds groter. Veel plezier verder nog op je reis en blijf gezond!!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 174284

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 03 Juli 2010

naar de heilige stad

Landen bezocht: