dag 56; vr 25 juni; (4) House of Flowers - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Henk Bentum - WaarBenJij.nu dag 56; vr 25 juni; (4) House of Flowers - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Henk Bentum - WaarBenJij.nu

dag 56; vr 25 juni; (4) House of Flowers

Door: henkfietstnaarjeruzalem

Blijf op de hoogte en volg Henk

25 Juni 2010 | Cyprus, Nicosia

Het weer is veranderd in Nicosia. Begin deze week was het drukkend heet. Vandaag was er bewolking met in de middag zelfs enkele tropische regenbuien. Omdat het hier licht glooit, stroomt het water dan door de straten.

Mijn fiets stond gestald in de keuken van Ja-Ja, de moeder van Eleni. Ik zou de paar kilometer fietsen naar de werkplaats van Andreas, (die naast Yme en Eleni woont en is getrouwd met een nicht van Eleni), maar door de regenbuien was hij zo vriendelijk de fiets op te halen met zijn bestelwagen. Vreemd: 4.500 kilometer fiets ik door alle weersomstandigheden en nu zie ik er tegen op om een paar kilometer door de regen te fietsen.

Andreas heeft een transportbedrijf en daarnaast en kleine fietsenwinkel waar hij vooral mountainbikes verkoopt. Hij importeert de fietsen die veelal in een doos worden geleverd. Een dergelijke doos zouden we gebruiken om mijn fiets te verpakken.

Eerst werd de Koga vakkundig gesloopt:
-het voorwiel verwijderd
-het complete stuur gedemonteerd
-de trappers werden er afgehaald (kostte enige krachtinspanning)
-het zadel idem
Wat er was overgebleven van de fiets werd in een passende doos gestopt. De losse onderdelen werden met tape aan het frame bevestigd. De resterende ruimte hebben we zoveel mogelijk opgevuld met kampeerspullen: mijn slaapmatje, mijn slaapzak en een fietstas. Daarna is de doos dichtgetaped en was klaar voor vervoer. Alleen mijn naam en adres moeten er nog op.

De afmetingen van de doos zijn ruim 160 cm lang, 80 cm hoog en 25 cm breed. Het wordt spannend of dit in de auto van Yme past. Zoniet dan moeten we een andere oplossing zoeken.

De dag verder doorgebracht met foto's plaatsen op de weblog wat een redelijk arbeidsintensieve klus is. Ik ben er achter gekomen dat het mogelijk is de foto's als slide-show te zien door op een willekeurige foto te klikken om deze te vergroten waarna, door te klikken op de balk die dan verschijnt, de slide-show start.

Vanavond nog de voetbalwedstrijd Spanje-Chili bekeken, een aardig duel zonder al te veel grove overtredingen dat Spanje m.i. terecht won.

Marjolijn: Het is misschien wel niet zo sportief maar Israel zie ik liever vanuit het raam van een airconditioned bus dan op de fiets met een natte lap onder mijn helm vanwege de hitte.

Ed: bedankt voor je bericht. Na 2 maanden ben ik benieuwd hoe het aan de Kaap Hoorndreef in Utrecht reilt en zeilt.

Janneke: een beetje luxe en comfort is toch ook wel prettig. Heb je gelijk heel wat kopzorg minder.

Miep: Ik blijf wachten op je bericht. Geef de moed niet op! Ik heb Yme de groeten gedaan en hij doet de groeten terug. De Selimiye moskee heb ik bezocht. Is inderdaad heel fraai. Zie ook de foto's bij dag 38, ma 7 juni.





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 174252

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 03 Juli 2010

naar de heilige stad

Landen bezocht: