dag 55; do 24 juni; (3) House of Flowers - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Henk Bentum - WaarBenJij.nu dag 55; do 24 juni; (3) House of Flowers - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Henk Bentum - WaarBenJij.nu

dag 55; do 24 juni; (3) House of Flowers

Door: henkfietstnaarjeruzalem

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Juni 2010 | Cyprus, Nicosia

Gisteren hebben we de knoop doorgehakt over het vervolg van mijn reis en de tickets geboekt.

Op maandag 28 juni vertrek ik om 18.00 uur met het cruiseschip "Salamis Filoxenia" vanuit de haven van Limassol voor een 2-daagse trip naar Jeruzalem en Bethlehem. s' Nachts wordt gevaren en om 06.00 uur komt de boot in de haven van Haifa aan. Met de bus gaat de reis verder naar Jeruzalem met een wandeling door de oude stad o.a naar de Klaagmuur, het einddoel van mijn reis. In de middag volgt nog een bezoek aan de Geboortekerk in Bethlehem. Om 20.00 uur vertrekt de boot uit Haifa om de volgende ochtend, woensdag 30 juni, om 07.00 uur aan te komen.

De fiets blijft dus in de keuken van Ja-Ja (is oma) staan. Zowel de fiets al ikzelf vinden dat we genoeg kilometers hebben gemaakt. Het is nu tijd om te relaxen en de cruise met complete verzorging biedt hiertoe de mogelijkheden, meer dan een vermoeiende rit in de hitte door het drukke verkeer in Israel.

Op donderdag 1 juli vliegen mijn fiets en ik met Cyprus Airways vanaf het vliegveld in Larnaka met een rechtstreekse vlucht naar Schiphol. Ik ben dan precies 2 maanden op reis geweest.

Ik heb opnieuw een aantal foto's geplaatst o.a. van dag 31, de mooie rit langs de Donau bij de IJzeren Poort, waar de rivier tussen hoge rotsen doorstroomt.

Vanavond samen met Yme de voetbalwedstrijd Nederland-Kameroen gezien bij Willem en Lidwien in hun villa even buiten Nicosia. Willem was tot voor kort expat van Organon, met veel kontakten in het Midden-Oosten, maar is na een reorganisatie voor zichzelf begonnen.

Met nog een 20-tal Hollanders, waaronder Marjolijn en Ingrid (zie verslag van gisteren), hebben we op de veranda, naast het zwembad, naar de wedstrijd gekeken. Met een beamer werd het beeld geprojecteerd op een groot scherm. Het was alsof jezelf in het stadion zat. Er was koel Heineken bier uit de tap en Lidwien had gezorgd voor hapjes.

De stemming zat er direct al goed in. (Vrijwel) iedereen was voor de gelegenheid in het oranje, ikzelf incluis met en oranje polo en petje. Het spelen van het Wilhelmus was even een plechtig moment, waarbij je wel geacht werd te gaan staan en mee te zingen.

De Kameroenezen speelden goed maar konden toch niet op tegen het surerieure voetbal van de Hollanders. Bij beide scores van het Nederlandse elftal ging een luid gejuich op. De tegenpunt uit de penalty kon de pret niet drukken.
De eindstand van 2-1 voor Nederland gaf veel voldoening, zeker als je bedenkt dat Nederland doorgaat naar de volgende ronde en landen als Frankrijk en Italie uit het toernooi verdwenen zijn.

Het was na twaalven toen we terugkwamen in "House of Flowers".
Morgen bespreken we met buurman Andreas (getrouwd met Despina, een nicht van Eleni), en eigenaar van een fietsenzaak, hoe we het beste mijn fiets kunnen verpakken voor de terugreis per vliegtuig naar Amsterdam.







  • 25 Juni 2010 - 10:15

    Ed Volbeda:

    Henk,
    Namens collega's van kantoor en alle bestuursleden goede reis naar Jeruzalem en terugreis naar Schiphol.
    (ook voor de fiets)

    Ed Volbeda

  • 25 Juni 2010 - 16:49

    Janneke:

    ik geef je groot gelijk dat je nu even verwend mag worden,want het ws een hele klus!!!Ornaje petje af..
    geniet van alles en een mooie wandeling door jeruzalem.Groetjes van Janneke

  • 25 Juni 2010 - 20:43

    Miep:

    Hallo Henk.

    Je al 2x een berichtje gestuurd die niet aangekomen zijn, ik denk dat ik weet hoe het komt, w.s. mijn naam niet ingevuld. Dus probeer ik het nogmaals.
    Ik wil je nog fijne dagen wensen op Cyprus, ( doe je Yme de groeten, Eleni ken ik helaas niet)
    Zo te lezen is het genieten daar. Je hebt het verdiend.
    En een fijne reis naar Jeruzalem.
    Zondag zag ik een mooie documentaire van Michael Palin over de streek tussen Bulgarije en Turkije waar jij gefietst hebt. O.a. over de prachtige Selimiye moskee van Mimar Siman in Edirne, heel interessant.
    Antwoord op je vraag over Oeral:
    was heel bijzonder, veel creativiteit, mooie voorstellingen, leuke mensen, veel muziek, dansen en drinken. Voor herhaling vatbaar.
    Henk nogmaals nog een fijne,interessante tijd,een goede thuisreis
    en een warm weerzien met Reina, kinderen en kleinkind. Thijs zal wel ggegroeid en veranderd zijn, dat gaat hard in deze fase.Hartelijke groeten. Miep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 872
Totaal aantal bezoekers 174251

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 03 Juli 2010

naar de heilige stad

Landen bezocht: