dag 39; di 8 juni; naar Kesan; 3653 km - Reisverslag uit Kesan, Turkije van Henk Bentum - WaarBenJij.nu dag 39; di 8 juni; naar Kesan; 3653 km - Reisverslag uit Kesan, Turkije van Henk Bentum - WaarBenJij.nu

dag 39; di 8 juni; naar Kesan; 3653 km

Door: henkfietstnaarjeruzalem

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Juni 2010 | Turkije, Kesan

Opmerking vooraf: wie mjn verslag van gisteren heeft gelezen met al de tikfouten heeft msschien gedacht dat ik teveel bier had gedronken maar dat is net zo want alcoholische drank was niet te krjgen. Het ligt aan de gammele toestenborden em de afwjkende letters vooral de i die me problemen gaf.

Voor de geinteresseerden in het weer vandaag: het was van alles wat. De dag begon bewolkt, rond 11.00 uur een paar stortbuen waar k mdden n zat en geledeljk knapte het weer op tot aan het ende van de mddag de zon gng schjnen.

Voor de geinteresseerden in de route: de liep van Edirne over hoofdweg 100 tot Hafsa en daar rechtsaf richting zuiden over de E87 va Uzunkopru naar Kesan waar ik overnacht in een motel. Uitstekende wegen, met weing verkeer. Wel veel golven: heuvel op heuvel af met regelmatig meer dan 100 meter hoogteverschl.

Voor geinteresseerden in het landschap: door de vele heuvels regelmatig mooe utzchten. Bj Uzunkopru kom je over een stenen brug met msschen wel 50 bogen, meer dan een kilometer lang, zou ut het jaar 1444 dateren en unek zjn n Europa. NB: n Spanje op de pelgrmsroute ligt ook een dergeljke brug.

Voor geinteresserden in het wel en wee: vanochtend een bezoek gebracht aan de Turkse IS Bank waar ik wel was belast op mjn rekenng maar geen geld had ontvangen ut de automaat. Kostte me 2 uur. De geldautomaat s leeggehaald en alles s nageteld en alles klopte. Had ik ze ook wel kunnen vertellen want op het bonnetje stond dat ik geen geld had gehad. Het probleem zat n de afschrjvng. Utendelijk de klantenservce van ABNAMRO n Amsterdam gebeld en de nemen de klacht n bahandelng.

Voor geinteresseerden in mijn fyseke toestand: die is goed. Ik moet wel oppassen me niet te forceren, want het lefst ga k snel, maar al de heuvels kun je beter langzaam maar zeker n de krupversnellng nemen. Ook probeer k veel en regelmatg te eten en te drnken. Ik drnk utslutend bronwater en veelal 2x warm eten.

Voor geinteresseerden in mjn mentale toestand: het blijft interessant zo'n fetsres, elke dag heeft wel weer ets bjzonders. Overgens een tussenetappe zoals vandaag met 2 uur vertragng en een paar fkse regenbuien en al de heuvels waar geen ende aan schjnt te komen want na elke volgende duikt er een nieuwe op, doet wel een aanslag op je doorzettingsvermogen. Waar doe ik het eigenljk voor, denk k dan weleens. Overgens krjg ik in Turkje steeds meer aanmoedigingsgetoeter vooral als ik een heuvel op zwoeg met al mjn bepakking. En dat helpt.

Voor geinteresseerden in de politiek: de krant en de tv staan vol van de gebeurtenissen rond de Israelsche raid op het konvooi naar Gaza. Hoe de situatie precies is kan k niet goed begrjpen (en CNN is hier niet op TV in de hotels).

Voor geinteresseerden in de sport: k begrjp dat de wereldkampoenschappen voetbal zijn begonnen, maar ook dat is van heruit niet te volgen.

Morgen staat de stad Canakkale als reisdoel. Om daar te komen moet ik de Dardanellen over steken en hoop ik dus morgen n Azie te zijn.

Han K: ik doe mjn best om het interessant te houden. Jullie reacties geven me wat richting. Daarvoor bedankt.

Jan en Ra: een onderdak vinden is egenlijk eenvoudig. Ik fiets op wat grotere plaatsen die altjd wel een hotel hebben. Ik vraag of ik de kamer mag zien en als het maar schoon is en er is een douche dan is het snel beslist. En het weblog: overdag heb ik tijd genoeg om er over na te denken wat ik zal schrijven. Een internetcafe is vaak ook snel gevonden. Vanavond ben ik trouwens met een hotelauto naar het internetcafe gebracht (flink de heuvel op, blij dat ik niet hoefde te fietsen), en die komt me ook weer ophalen.


  • 08 Juni 2010 - 20:52

    Hans:

    ook hier eindelijk regen goed voor de tuin ik hoop dat je gras vanuit het mosveld gras gaat worden hoewel ik heb er een hard hoofd in verder alles wel groetjes van de vosjes

  • 09 Juni 2010 - 01:05

    Reina:

    Lieve Henk
    We zijn inderdaad wat later thuisgekomen dan de bedoeling was.We hebben een heel lange trail gelopen in de wildernis in het Muskokagebied.We were a little bit lost maar alles is op zn pootjes terecht gekomen.Daarna nog een hele rit naar Alma door een schitterend gebied met rotsen bomen meren en prachtige Ontario-luchten.We kijken terug op een waardevolle vijf dagen met Tineke als bezield organisator.Vandaag was het van dat pure heldere weer en morgen regent het......
    Met mijn gezondheid is het nog niet echt in orde. Veel hoesten vermoeid na alle belevenissen in de wildernis. Gisteren twee mooses gezien en je gelooft het niet, vandaag zat ik achter het stuur en zag een kleine zwarte beer aan de kant van de highway.Het kwam niet in me op om te stoppen want we zaten op de snelweg....waar daar trouwens bijna geen verkeer was.Gert was wel een beetje jaloers op mij want hij lag te slapen achterin.
    Jouw verslagen gelezen en ik merk dat het toch wel een andere tocht is dan voorgaande jaren.We bewonderen je alle vier en leven met je mee.Morgenmiddag ben ik thuis want ik neem een rustdag dus kunnen we wat bijpraten.Nog veel plezier en liefs van

  • 09 Juni 2010 - 07:50

    Han-k:

    hoi henk! ik weet nu waarom ik je niet kan bijhouden ! Ik leest het boek van een zekere heer P.L.Fermor. Ëen voetocht langs Rijn em Donau. Hij gaat in 1933 weg uit Londen en komt in 1937 terug uit Constantinopel.Erg interessant, maar het schiet niet op, ben in Stuttgart.
    Glaug, was wahr ist,
    Lieb, was rar ist,
    Trink, was klar ist.
    Groet Han

  • 09 Juni 2010 - 08:13

    Han-k:

    Glaub,, was wahr ist,
    Lieb, was rar ist,
    Trink, was klar ist.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 25 April 2010
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 174058

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 03 Juli 2010

naar de heilige stad

Landen bezocht: